Patrzysz na wypowiedzi znalezione dla słów: jakie są objawy podwyższonej prolaktyny





Temat: Mleko w piersiach?


Kilka dni przed spodziewana miesiaczka moje piersi staly sie wrazliwsze i
mialam wrazenie, ze pecherzyki mleczne jakby sie troche powiekszyly. Kiedy
scisnelam, to z piersi wydobylo sie mleko. Czy mozliwe jest ze po 4 latach
od porodu wciaz tam jest? A moze ono nie znika zupelnie? O czym to moze
swiadczyc? Wczesnej ciazy? Ale czy w tydzien po zaplodnieniu to moze byc
objawem? Gdzies znalazlam, ze to moga byc zaburzenia hormonalne. Mam 30 lat.


jezeli miesiączka wystąpiła to mało prawdopodobne zebys była w ciązy , poza
tym chyb atroche za szybko na takie objawy

moze to być objawem podwyższonej prolaktyny, czasem przy hormonalnej
antykoncepcji tez takie coś się zdarza badź te zprzy jakis zapaleniu brodwaki
sutkowej też moze byc taki objaw    ( ja tak mam co jakis czas jak nie biore
leków na wyrównanie prolaktyny badź biore pigułki antykoncepcyjne )

doradzam wizytę u ginekologa-endokrynologa

pozdarawiam

Aska

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Mleko w piersiach?


| Kilka dni przed spodziewana miesiaczka moje piersi staly sie wrazliwsze
i
| mialam wrazenie, ze pecherzyki mleczne jakby sie troche powiekszyly.
Kiedy
| scisnelam, to z piersi wydobylo sie mleko.
jezeli miesiączka wystąpiła to mało prawdopodobne zebys była w ciązy ,
poza
tym chyb atroche za szybko na takie objawy

moze to być objawem podwyższonej prolaktyny, czasem przy hormonalnej
antykoncepcji tez takie coś się zdarza badź te zprzy jakis zapaleniu
brodwaki
sutkowej też moze byc taki objaw    ( ja tak mam co jakis czas jak nie
biore
leków na wyrównanie prolaktyny badź biore pigułki antykoncepcyjne )

doradzam wizytę u ginekologa-endokrynologa


Ciaza to nie jest, chociaz miesiaczki jeszcze nie ma. Nigdy nie bralam
tabletek hormonalnych, a jesli chodzi o zapalenie, to mogloby byc w jednej,
ale w dwoch? Czytalam, ze to moze byc spowodowane gruczolakami, zla praca
tarczycy a nawet nowotworami... Wlasnie podwyzszony poziom prolaktyny
powoduje zatrzymanie miesiaczki.
A wizyta u zwyklego ginekologa nic nie da?

Pozdrawiam
Ann

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: III faza cyklu
Mnie bolały piersi przed każdym okresem, sukcesem było ograniczenie bólu do tygodnia. W niektórych cyklach bolały też brodawki. To może być objaw podwyższonej prolaktyny. Ja brałam wtedy Mastodynon lub Castagnus (w aptece, bez recepty, zaczynasz brać dowolnego dnia, efekty po kilku tygodniach) i ból brodawek minął.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: prolaktyna 39,28 ng/ml (??)
prolaktyna 39,28 ng/ml (??)
zrobilam wyniki przy górnej granicy normy 19,7 mam 39,28, jaka może być
przyczyna?? brak jakichkolwiek objawów poza wynikiem chyba że przytycie może
być jakims objawem podwyższonej prolaktyny. staramy sie o 2 dziecko ale chyba
przy takim wyniku szansę są małe. do lekarza jestem umówiona, ale może ktos
doświadczony podpowie skąd taki wynik się bierze?? dodam że 4 lata temu tez
miałam wysoką prolaktynę i miałam robiony rezonans magnetyczny ale gruczolaka
nie było. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: PROLAKTYNA- DO PANI DOKTOR I WSZYSTKICH
PROLAKTYNA- DO PANI DOKTOR I WSZYSTKICH
Mam następujące pytania:
1.Co oznacza podwyższony lub zaniżony poziom prolaktyny?
2.Czy to jest bezpłodność?
3. Jak leczy się jedno a jak drugie i jakie są rezultaty?
4. Czy w obu przypadkach nie dochodzi do jajeczkowania?
5. Jakie są objawy podwyższonej prolaktyny?
6. Czy poziom prolaktyny ma związek ze stwierdzonym zespołem policystycznych
jajników?
Uffff, to na tyle! Bardzo proszę, piszcie Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: PROLAKTYNA- DO PANI DOKTOR I WSZYSTKICH
magda134 napisała:

> Mam następujące pytania:
> 1.Co oznacza podwyższony lub zaniżony poziom prolaktyny?
> 2.Czy to jest bezpłodność?
> 3. Jak leczy się jedno a jak drugie i jakie są rezultaty?
> 4. Czy w obu przypadkach nie dochodzi do jajeczkowania?
> 5. Jakie są objawy podwyższonej prolaktyny?
> 6. Czy poziom prolaktyny ma związek ze stwierdzonym zespołem policystycznych
> jajników?
> Uffff, to na tyle! Bardzo proszę, piszcie

Postaram Ci się odpowiedzieć na pytania na podstawie moich doświadczeń.
1. Prolaktyna jest hormonem odpowiedzialnym za laktację.Jest wytwarzana w
przysadce mózgowej.
2. Znacznie podwyższony poziom prolaktyny może zablokować owulację, a więc
wtedy oznacza bezpłodność.
3. Prolaktynę zbija się najczęściej bromergonem, leczenie ma dobre rokowania.
Wymaga tylko trochę cierpliwości, w moim przypadku poziom prolaktyny unormował
się w miarę dopiero po roku.
4. W przypadku prolaktyny - patrz pkt 2. Bezpłodność może być spowodowana
różnymi czynnikami, niekoniecznie brakiem jajeczkowania.
5. Objawy: bolesne piersi, wydzielina siary z piersi, ja innych nie miałam. Ale
wiem, że objawy mogą być różne.
6.Niekoniecznie, ja miałam problemy z prolaktyną, ale nie z PCO.
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: skąpe i krótkie @
Dzieki za cenne informacje. Oczywiscie zbadam poziom prolaktyny. Czy moga byc
jakies inne objawy podwyzszonej prolaktyny ? Generalnie cykle mam dosc
regularne 27-29 dni, od kilku uzywam testow owulacyjnych i wychodzi mi ze
owulacja wystepuje miedzy 10 a 11 dniem. To chyba tez jest raczej dziwne. Nie
sadzicie ? Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: wyciek z piersi, hormony...
brak ochoty na seks, tycie ,wypadanie włosów , płamienie zamiast miesiaczk oraz siara lub mleka w piersiach to objawy podwyższonej prolaktyny. Idz do lekarz nmie rób nic na włsna reke. popierwsze trzeba zbadac pozim prolaktynu i prolaktyny po MTC. a zobaczyc jakie sia przyczyny. Prolaktyna rosnie przy duzym stresie, a może to być gruczolak przysatki. Cała sprawa moze okażać sie bardzo łatwa do wyleczenia. Ale nie ignoruj jej. Idz do ginekologa Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: po zabiegu, bHCG, krwawienie, wydzielina z piersi
lidek0 napisała:

> Wydzielina z piersi jest objawem podwyższonej prolaktyny. Lekarz moze
przepisać
>
> Ci coś na to: Bromergon,

Mi przepisal wlasnie bromergon. Choc nie mam laktacji. Ale wiecie co? Maz
zjezdzil polowe wroclawskich aptek i nie mogl tego dostac!!! Robili tam tylko
wielkie oczy, jakby pierwszy raz slyszeli o tym leku...

Pozdrawiam,
Havena Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: czy znacie przyczyny poronien?
Moge sie tylko domyslac. Pewne przyczyny zostaly wykluczone.
Pierwsza ciaza: duzo zlego sie dzialo zanim sie o niej dowiedzialam, m.in.
przechodzilam silne nieleczone zapalenie zatok, chyba tez opryszczka, mialam
swietna okazje do chorob odzwierzecych: staruszek pies chorowal, nosilam go na
spacery, wycieralam jego siuski i nie tylko, w koncu decyzja o uspieniu, bo
bardzo cierpial, co tez mocno przezylam - byl moim przyjacielem przez
kilkanascie lat.
Ginekolodzy nie badali, internistka sprawdzila toxo, przeciwciala zoltaczkowe i
jeszcze cos, juz nie pamietam, co.
Miedzy ciazami chorowalam na rumien guzowaty. Przy tej okazji tez bylo sporo
badan i pewne rzeczy tez mozna bylo wykluczyc. Po drodze tez kilka usg i jakies
badania, bo czasem po stosunku bylo krwawienie albo troche w trakcie cyklu.
Druga ciaza: Poronienie samoistne 14 tc. Prawdopodobna przyczyna: polip
endometrialny. Nic wskazujacego na inna przyczyne.
Polipa nie ma. Teraz jest 13,5 tc. Zaszlam w nia, gdy mialam objawy podwyzszonej
prolaktyny (wyciek z piersi), obnizonego progesteronu (plamienia przed
miesiaczka), mialam powazne watpliwosci, czy jest owulacja, bo nie bylo widac
objawow i bylam zapisana do lekarza, zeby dal skierowanie na badania hormonalne.
Jest luteina - bo byly plamienia, choc mogly byc ich inne przyczyny.
Acard - profilaktycznie, ze wzgledu na te dwa poronienia.
Folic - juz odstawiony.
Magnez z wit. B6 - od skonczonych 9tc.
Wtedy sie tez okazalo, ze rozwija sie tylko jedno z blizniat. Po drugim byly juz
tylko slady. Trzy tyg. wczesniej bily dwa serduszka. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Czy można kochać się przed badaniem prolaktyny?
Wiecie co, mnie moj gin kazal zrobic tylko progesteron i wyszedl -w normie, ale
baaardzo niziutki. Samam zamierzam wybrac sie na badanie prolaktyny, ze wzgledu
na bol piersi zaraz po owu i trwajacy do @. Dziewczyny twierdzily, ze jest to
objaw podwyzszonej prolaktyny wlsnie (tabletki bralam okolo 8 lat). I co
najdziwniejsze - teraz mam pierwszy cykl, gdy jestem jakies 5 dni po owu a
piersi NIC nie bola. Zawsze juz byly spuchniete jak banki. Nigdy sie nie bralam
na hormonki zadnych lekow ale moze to, ze brak bolu to oznacza, ze nam sie
udalo? Co myslicie? Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: za wysoka prolaktyna :(
Jaki objawy?
Jakie sa objawy podwyzszonej prolaktyny?? Czy mozna to jakos
zaobserwowac?? Czytalam gdzies ze obrzmiale i bolace piersi w
drugiej fazie cyklu. Ja tak mam, wiec moze to jakis znak?? Na
badania ide 24 wrzesnia, wiec zobacze co mi powiedza. Jak Wy macie
Dziewczyny?? Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Prolaktyna
Prolaktyna
Dziewczyny,czy są jakieś objawy podwyższonej prolaktyny?Ponoć nie ma się
owulacji,czy to prawda?I jeszcze jedno pytanie,czy jeśli się zajdzie w ciążę
to dostaje się jakieś leki na tę prolaktynę,bo czytałam że za wysoka może
powodować poronienia?Napiszcie jak to jest,bo w kwestii prolaktyny jestem
zupełnie zielona.
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Prolaktyna
pyt. Dziewczyny,czy są jakieś objawy podwyższonej prolaktyny?
odp. tak jak już ktoś napisał - może to być (ale nie musi) wydzielina z piersi.

pyt. Ponoć nie ma się owulacji,czy to prawda?
odp. niekoniecznie - to pewnie zależy od rodzaju zaburzeń. ja mam
hiperprolaktynemię czynnościową (czyli prl skacze mi pod wpływem stresu), a w
ciążę zaszłam 3x za pierwszym podejściem.

pyt. I jeszcze jedno pytanie,czy jeśli się zajdzie w ciążę
to dostaje się jakieś leki na tę prolaktynę,bo czytałam że za wysoka może
powodować poronienia?
odp. tu nie wiem - poroniłam raz, ale zarodek nie rozwijał się prawidłowo, więc
to raczej nie wina prl. potem dostałam norprolac na zbicie prolaktyny przed
kolejnymi staraniami, ale nie zdążyłam zacząć go brać, bo zaszłam w ciążę, a
wtedy ginka kazała go odstawić. rodzę za 2 tygodnie
Pozdrawiam,
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Poziom prolaktyny
hej. Dokładnie to dziewczyny Wam nie powiem bo nie chciałabym Wam
robić mętliku w głowie. wiem że objawem podwyższonej prolaktyny jest
właśnie wyciek z piersi i nieregularne cykle lub wydłużone cykle.
Raczej wyciek z piersi łączy sie ściśle z poziomem prolaktyny.Ale
znam dziewczyne u której mimo kilkumiesiecznego leczenia wyciek był
dalej i lekarz stwierdził że widocznie taka jej uroda. U mnie też
pierwszy wynik był w normie a ten drugi zawyzony i dlatego dwa
miesiace musiałam przyjmować bromergon.Ale jak nie macie właśnie
wycieku i cykle są w normie a wynik tego pierwszego badania tez w
pożądku to raczej nie ma sensu wykonywać tego podwójnego
badania.Chyba że te objawy są to raczej zróbcie pełne.pozdrawiam Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Prolaktynka we wczesnej ciąży??
Prolaktynka we wczesnej ciąży??
Powtarzam się strasznie, ale może tu znajdę odpowiedź na moje troski...
:((
Czy jest możliwe, by we wczesnej ciąży prolaktyna wzrosła 3-krotnie??? Czy
objawy takie jak przeokrutny ból jajników (puchniecie i rozsadzanie od
środka), zgaga, ospanie i zmęczenie mogą być objawem podwyższonej prolaktyny,
czy może ciąży?? Jestem już tak załamana tym wszytkim, @ mi sie opóźnia i już
sama nie wiem co jest.:(((
Może tutaj jakaś dobra duszyczka zna odpowiedź na moje boleści, będę
serdecznie wdzięczna.
Pozdrawiam, Kasia Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: ciąża- prolaktyna
Powodzenia:)
Mogę tylko dodać, że w tę ciążę zaszłam, gdy miałam objawy podwyższonej
prolaktyny (od ponad roku po poronieniu utrzymywał się pokarm w piersiach) i
niedoboru progesteronu (plamienia przed miesiączką do 7 dni). Zapisałam się już
do lekarza, żeby wreszcie porobić badania hormonalne i przyszłam na wizytę w
powiększonym składzie;)
Trzymam kciuki:) Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: wyniki hormonow
wyniki hormonow
Odebrałam wyniki hormonów, ale wizytę u lekarza mam dopiero za 2
tygodnie. Może ktoś mógłby mi pomóc je ocenić - były robione w 2
dniu cyklu:
Estradiol - 35
FSH- 7,80
LH - 7,35
Prolaktyna - 25,70
TSH- 2,00
Testosteron - 55

Mam pewne kłopoty z cyklem - plamienia przed okresem (chociaż poziom
progesteronu 7 dni po owulacji jest dobry - ponad 18, a estradiolu
116 - trochę niski podobno), mam też od paru lat mały wyciek z
piersi, mocno bolesne piersi przed okresem, możliwe, że nie zawsze
dochodzi u mnie do owulacji lub owulacja jest niepełna, mam baardzo
sucho cały czas, bardzo mało śluzu płodnego i właściwie zerową
ochotę na współżycie. Wydaje mi się, że to dość typowe objawy
podwyższonej prolaktyny, ale właściwie wynik tylko nieznacznie
przekracza normę. Przedtem badałam PRL jeszcze 2 razy i wyniki były
lepsze - 18 i 23. Przy tych wynikach lekarz mówił, że PRL jest w
porządku. Zobaczymy co powie na to 25,70. Kilka lat temu miałam
wynik 35 i bardzo nieregularne cykle, pomógł mi castagnus, ale
obawiam się, że te problemy to nadal może być sprawka prolaktyny.
Jak myślicie? A pozostałe wyniki?
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: ciąża pozamaciczna objawy
wyciek z piersi moze być objawem podwyższonej prolaktyny,warto ją zbadać,bo
jesli jest powyzej 25 ng/ml lub 470 mU/l to raczej ciężko zajść,trzeba ją
zbić,co jest łatwe i szybko mozna zajść w ciążę,tylko trzeba wykluczyć inne
np.: gruczolak
ale na razie zbadaj PRL i sie nie martw !!! Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Podwyższona prolaktyna
Ja też mam podwyższoną prolaktynę tyle że jakieś inne jednostki bo mój wynik to
56,04 (norma to do ok. 24). Z tego co słyszałam jest to dość typowy problem,
podywższona prolaktyna może powodować brak owulacji, a co za tym idzie brak
ciąży. Obniżyć prolaktynę można środkami farmakologicznymi np. Bromergon lub
Normoprolac, ale piszę ci tylko to co sama przeczytałam. Obecnie jestem na
etapie badań i szukam swojej przyczny. Na razie wyszła sprawa podwyższonej
prolaktyny oraz bakterii i grzybów w wymazie, nie wiem co jeszcze może mnie
spotkać. A jeszcze objawem podwyższonej prolaktyny jest bolesność piersi przed
okresem, mnie bolą na ok. 10-8 dni przed miesiączką oraz wydzielina z piersi
(tego nie mam). Podwyższona prolaktyna może być spowodowana np. stresem więc
pewnie wynik trzeba będzie powtórzyć. Dzisiaj idę do lekarza więc wypytam się
go dokładnie jak powie mi jescze coś ciekawego dam Ci znać. Na razie to tyle.
Pozdrawiam Beata Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: wysoka prolaktyna-bóle głowy ??
Witaj
Objawy podwyższonej prolaktyny mogą być bardzo różne (w tym bóle głowy.
Najczęściej mówi się o bolących piersiach przed okresem. Prolaktyna może być
skutkiem albo przyczyną innych zaburzeń (tarczyca, rozregulowane inne hormony).
Poczytaj bo jest na ten temat dużo informacji tutaj albo na bocianie lub
staraniach.
Pozdrawiam Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wyciek z piersi!!!
wioleta3 napisała:

> Hi! Mam 28 lat, robilam badanie piersi 4 dni temu, lekarz podotykal i nic nie
> znalazl. Temperatura jesz OK. Ten wyciek pojawia sie przy nacisku brodawki,
> nie samoistnie.
>
>
> Gość portalu: pa16 napisał(a):
>
> > Nie wiem ile masz lat, ale oprócz przyczyn hormonalnych - stany zapalne
> > (temperatura, leukocytoza) jak i niektóre nowotwory piersi też dają wyciek
> i
> z
> > brodawki. Idź koniecznie do lekarza: bad. piersi, USG piersi i bad.
> prolaktyny
> > na początek.

To moze być objaw podwyzszonej prolaktyny, nawet nieznacznie ( ja tak mam przez
cały cykl)
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Bromergon - raz jeszcze
Od 4 m-cy biorę bromergon na podwyższoną prolaktynę (miałam 44). Biorę 2 razy
dziennie po 1 tabletce. jedynym objawem ubocznym jest to, że chce mi się spać
(nie zawsze). są dziewczyny, które nie mają prawie wcale ubocznych objawów. nie
wiem tylko, jak długo go brać, i czy jest on gwarancją zajścia w ciążę. Dajcie
dziewczyny znać jak coś więcej wiecie. Czy bierzecie oprócz Bromergonu Luteinę,
bo mi przepisał. I jeszcze jedno zanim zaćzęłyście brać miałyście jakieś objawy
podwyższonej prolaktyny????
Pozdrawiam. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Mam mleko?!
Dziękuje. Badanie zrobię w nastepnym tygodniu. Zmienilam lekarza, chodzę do
przychodni przyszpitalnej i nie zawsze mogę do dorwać. Zastanawiam się nad
lekarzem bardziej dostepnym bo na tego potrawie czekać i 3 godz.nie wiesz jakie
są inne objawy podwyższonej prolaktyny? Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Mam mleko?!
Inne objawy podwyższonej prolaktyny to obrzmienie i bolesność piersi - u mnie
zaczyna się tuż po owulacji, przewlekłe migrenowe bóle głowy, czasami obrzęki
twarzy, stóp i rąk. To tyle co wiem. Co do lekarza to podstawa znaleźć dobrego
od samego początku, mnie udało się to niestety dopiero po roku i też na razie
traktuję go tak na 90% pewności, że to ten. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Nietypowe objawy-co może być przyczyną?
Wyciek z piersi to objaw podwyższonej prolaktyny, ból piersi zreszą też. Moim
zdaniem powinnaś zbadać hormony i w tym prolaktynę i iść do lekarza. A czy przy
stymulacji miałaś monitorowane cykle? Chyba już czas najwyższy, żeby Twój
organizm odpoczął od stymulacji skoro robią się torbiele. A tak przy okazjiz
apraszam an forum dla starających się. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Szczecin grudzień meeting!
Dzięki Aga!

Jeżeli chodzi o prolaktynę, to pierwszy raz badania robiłam 30.06.2003 roku.
Wyniki:
PRL I 263,71 mIU/ml
PRL II 10285,8 mIU/ml

Brałam Bromergon 2 x 1/2/dziennie i potem zrobiłam sprawdzenie 27.08.2003 roku,
czyli po dwóch miesiącach
Wyniki:
PRL I 21,56 ng/ml
PRL II 31,59 ng/ml

Czyli duży spadek i ogólnie w normie (kilku lekarzy nie chciało uwierzyć, że po
dwóch miesiącach spadł poziom aż tak bardzo. Brali pod uwagę pomyłkę pierwszego
wyniku - ale miałam wyciek z jednej piersi, a to objaw podwyższonej prolaktyny)

Po drugim wyniku brałam Bromergon 1/2 tabletki dziennie.
W związku z niepewnym pierwszym wynikiem w styczniu 2004 roku postanowiłam
ponownie sprawdzić poziom i potem na 3 miesiące odstawić Bromergon.

Wyniki z 28.01.2004:
PRL I 15,5 ng/ml
PRL II 41,4 ng/ml

Wyniki po 3 miesiącach bez leku (06.05.2004):
PRL I 14,3 ng/ml
PRL II 158,5 ng/ml

Czyli po stężeniu raczej skok znowu do góry.... Lekarz zalecił nadal brać te
1/2 dziennie i tak było do początku listopada tego roku. Do teraz nie
powtórzyłam badań. Jestem na anty, wiem, że prolaktyna znowu rośnie (jak to na
anty zresztą) i może faktycznie zaraz po @ sprawdzę co jest grane.
Sama nie wiem...

Znalazłam jeszcze jakieś stare badanie estradiolu
z 10 dc Wynik: 305 pg/ml Nawet nie wiem co to oznacza.

Pozdrawiam
Gosia
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: znow ta nieszczesna prolaktyna
znow ta nieszczesna prolaktyna
chcialam sie dowiedziec czy podwyzszona prolaktyna moze wplywac znacznie na
samopoczucie? Mysle ze to wlasnie skoki tego hormonu powoduja spustoszenie w
moim organizmie, czuje sie fatalnie mam bole glowy jetem senna a co najgorsze
to ogromny apetyt ktorego wowczas nie moge sie pozbyc.Czy ktoras z Was ma
wogole jakies objawy podwyzszonej prolaktyny czy ja sie myle? z gory
serdecznie dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: 24dc,nie bolą mnie piersi - ktoś tak miał w ciąży?
No właśnie nie wiem ale myślę, że tak...bo przecież bolące piersi to objaw
podwyższonej prolaktyny - u mnie potwierdzonej badaniami. Ja biorę tylko
Castagnus na obniżenie prolaktyny właśnie i pierwszy raz od ponad roku nie bolą
mnie piersi.
Życzę powodzenia! Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: dziewczynki prolaktynki :)
Dziewczyny, czy są jakieś "zewnętrzne" objawy podwyższonej prolaktyny? Ja od
trzech cykli (wiem, że to niedużo) staram się zajść w drugą ciążę. Podejrzewam,
że mam coś z tą prolaktyną, bo już dwa lata nie karmię, a ciągle mogę wycisnąć z
piersi parę kropel. Do gina idę ok. 20.08. i chciałabym go jakoś przekonać, by
dał mi skierowanie na badania poziomu prolaktyny i może progesteronu też.
Dzięki za odpowiedź
Tunia Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: dziewczynki prolaktynki :)
Tunia, u mnie wskazaniem do jej zbadania był ciągły ból piersi, nieważne która
to była faza, czy przed @ czy po @, a mlekotok to również może być objaw
podwyższonej prolaktyny. Ale nie martw się, to nic strasznego, zważywszy, że
łatwo można z tym walczyć. Wiec zrób badania i niech obejrzy je lekarz.
Pozdraiwam!
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Zajączek Wielkanocny Przegoni Koczkodana
Ane-tak było przed pierwszą ciążą i później też. Wg lekarza bóle piersi moga
być objawem podwyższonej prolaktyny. Ostatnio jest lepiej-trochę mniej mnie
bolą, chociaz w tym cyklu znów mocniej. Badanie prolaktyny miesiąc temu było
ok. Moze to z nerwami związane w koncu ta prolaktyna rosnie wtedy a ja jakoś
ostatnio pracą sie denerwuję. Nie wiem co radzić Marudko-mnie forum nie
nakręca. Przeciwnie- jak się nakrecę sama to mnie uspokaja. Będziesz miała
przerwę na wyjazd do Polski, moze dobrze Ci zrobi. Yskierko - dziękuję
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Ból cycków przed okresem
to objaw podwyższonej prolaktyny Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Lekko podwyższona prolaktyna
anna a mialas jakies inne objawy podwyzszonej prolaktyny? Tradzik,
wypadajace wlosy albo cos w tym stylu? Probowalam znalezc jakie sa
objawy, ale podobno jakies klasyfikacji nie ma bo kazdy ma roznie (?) Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Sutki- po odstawieniu?
To objaw podwyższonej prolaktyny - dzięki pigułkom jak najbardziej.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Prosze o pomoc
Sprawdz poziom prolaktyny, ale po obciazeniu (lekarz bedzie wiedzial o co
chodzi). Biala wydzielina jest wlasnie czestym objawem podwyzszonej prolaktyny
(ale oczywiscie moze to byc cos innego, nie jestem lekarzem). Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Bolesne piersi:(((((((((((((((((
A czy koleżanka ma jeszcze inne objawy podwyższonej prolaktyny?
Bo sama bolesność piersi to jeszcze nie 100% pewnośći, ale fajnie jest wydać sporo forsy u prywatnego lekarza by się o tym przekonać.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: biały wyciek z piersi
Masz objawy podwyższonej prolaktyny.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Prolaktyna- objawy
U mnie objawem podwyższonej prolaktyny był przede wszystkim trądzkik na
twarzy-zwłaszcza na brodzie. Jak zaczęłam brać tabletki na jej zbicie, trądzik
minął. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: wyciek z piersi
może to być objaw podwyższonej prolaktyny (co może być spowodowane zaburzeniami
hormonalnymi bądź nawet guzem przysadki!) także szybciutko do dr!!!
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: 4 pytania o tabletki??Dzięki!
> hej! od 6 dni zaczelam brac diane 35..nigdy wcześniej jej nie bralam...mam
> więc kilka pytań:

po 6 dniach nie da się jeszcze stwierdzić jak tolerujesz tabletki, ewentualne skutki uboczne mogą wkrótce minąć albo dopiero pojawic się.

> 1.zaczęly mnie pobolewać piersi szczególnie jak je dotkne i np.jak schodze ze
> schodów..(ból nie jest jakiś mocny poprostu czuje taki dyskomfort..) i w
> zwiazku tym mam pytanie:czy to jest objaw że piersi zaczynają rosnąć..

niekoniecznie, czasami po prostu bolą przy pigułkach, może to być niestety objaw podwyższonej prolaktyny.

> gdzieś przeczytalam że po dianie biust może się powiększyć...a mam dosyć duży
> więc nie chciałabym większego.

może ale nie musi

> 2.(pytanie do tych co przytyły)po jakim czasie zauważyliście że przybyło wam
> kg...i czy w trakcie stosowania tabletek miałyście wzmożony apetyt czy te
> tabletki same w sobie powodują tycie..

chodzi głównie o apetyt i o zatrzymywanie wody w organizmie (puchnięcie)

> 3.jak to jest z tym słońcem..czy jak jednorazowe pójście do solarium może
> wywołać te przebarwienia...

znowu może ale nie musi, znam osoby które przy pigułkach normalnie się opalają i nic

> 4.od czasu kiedy zaczęłam brać tabletki pod wieczór zaczyna boleć mnie głowa
> (tabletki biore zawsze rano)i czasem robi mi się gorąco (no ale może to
> skutek tych ostatnich wys temperatur)

Ostatnio pogoda nie sprzyja dobremu samopoczuciu. Jednak tabletki mogą powodowac bóle głowy, więc jesli nie przejdzie to warto się skonsultować z lekarzem

> Dzięki za wskazówki i pozdrawiam!!!


Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: prolaktyna-wyniki
Czytałam gdzieś, że to może być objaw podwyższonej prolaktyny. Ja tego nie mam.
Pozdr Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wynik badania na prolaktyne
A ja mam pytanie czy są jakieś objawy podwyższonej prolaktyny? (np. wysoka
temperatura na początku cyklu)

Pozdrawiam Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Wysięk z piersi!
Dziękuję za rady, Nie wiesz ile to badanie kosztuje?A jakie miałaś inne objawy
podwyższonej prolaktyny? Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: wyciek z piersi!!! Co to oznacza???
Jest to objaw podwyzszonej prolaktyny. Wzrost prolaktyny nasilaja pigulki
antykoncepcyjne oraz stresy. Zglos sie do ginekologa, on da ci skierowanie na
badanie krwi i zastosuje odpowiednie leczenie (zazwyczaj Bromergon).

Pozdrowionka Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: wyciek z piersi!!! Co to oznacza???
Juz ci pisalam w tym watku! To objaw podwyzszonej prolaktyny!

Pozdrowionka Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Tabletki Castagnus Herbapolu
O, w końcu, dzięki za odp. A jakie są objawy podwyższonej prolaktyny oprócz
plamień przez okresem? Ja mierzę temp. i kilka razy znalazła mi się na lini
podstawowej w III fazie a tuż przed okresem spadła poniżej, podobno to też objaw? Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Tabletki Castagnus Herbapolu
> A jakie są objawy podwyższonej prolaktyny oprócz
> plamień przez okresem?
Mlekotok moze być. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: prolaktyna.
miałam nadmiar, teraz też chyba tak jest ponieważ bardzo się pocę a to chyba
objaw podwyższonej prolaktyny?
pzdr Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Mleko w piersiach 2 lata po zakończeniu karmienia.
to nie jest normalne to pdp objaw podwyższonej prolaktyny
jak chcesz się starać o kolejne dziecko przez to moga być problemy
warto zbadać ten hormon w drugiej fazie cyklu Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: prolaktyna
prolaktyna
jakie sa objawy podwyzszonej prolaktyny? jestem w trzecim cyklu po
odstawieniu tabletek, z miesiaczka wszystko ok, ale dziwnie sie czuje, jestem
oslabiona, rozkojarzona i libido = 0... Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Castagnus - gdy nie podziałał
plamienia do prawdopodobnie objaw podwyższonej prolaktyny - dobrze, że idziesz
do lekarza, bo Castagnus może nie pomóc.

Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: po zabiegu, bHCG, krwawienie, wydzielina z piersi
Wydzielina z piersi jest objawem podwyższonej prolaktyny. Lekarz moze przepisać
Ci coś na to: Bromergon, Parlodel. Na wizycie zapytaj jakie badania powinnas
zrobić.
pozdrawiam
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Duphaston bez badania hormonów?
to często jest standard częściej z Luteiną
jesli masz mlekotok to objaw podwyższonej prolaktyny warto ją zbadać Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Mam pytanie
Mam pytanie
Dziewczyny czy są jakieś typowe objawy podwyższonej prolaktyny, przy jakich
objawach należałoby zrobić badanie. Dzięki. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Objawy podwyższonej prolaktyny
Objawy podwyższonej prolaktyny
Jakie są objawy podwyższonej prolaktyny ( oprócz wyników badań oczywiście ) ? Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Poziom prolaktyny
I jeszcze objawem podwyższonej prolaktyny u mnie był wyciek z piersi
przy jej mocnym sciśnięciu. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Bardzo dziwna miesiączka ?
Bardzo dziękuję Ci za odpowiedź.
Nie mam innych objawów, gdzieś tu wyszukałam że mogą to objawy podwyższonej
prolaktyny (badań jeszcze nie robiłam) ale mój ginekolog stwierdził że jeśli z
piersi nic się nie wydostaje to prolaktyna jest w normie. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: czy to oznaka ciazy???
Nic mi o tym nie wiadomo, żeby wyciek z piersi był oznaka ciązy.
Chyba raczej jest to objaw podwyższonej prolaktyny???
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Nagłe odstawienie bromergonu...
czasami wyciek to objaw podwyższonej prolaktyny NIESTETY. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Do dziewczyn z wysoką prolaktyną.
Jedynym u mnie objawem podwyższonej prolaktyny były bardzo długie cykle i
oczywiście bezowulacyjne, branie bromku jako tako to uregulowało. Dlaczego
lekarz nie zalecił Ci badań hormonów przed IUI? Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Jakie są objawy podwyższonej prolaktyny?
Jakie są objawy podwyższonej prolaktyny?
Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: "puste jajo"
Ja też miałam jeszcze wcześniej, ale nawet teraz jak biorę prochy to jeszce
trochę są, mnijsze ale są.
A czy są jakieś objawy podwyzszonej prolaktyny? Ja nie robiłam badań. Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: jak unormowalam za wysoka prolaktyne....
cześć. pytam w imieniu mojej kumpeli (bo moje problemy są zupełnie inne) - czy
miałaś jakieś objawy podwyższonej prolaktyny? czy dopiero stwierdzono to po
badaniach hormonów? Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: Dziewczyny, co mi jest ??
Koniecznie zrób badanie prolaktyny (po obciążeniu również) to jest typowy objaw
podwyższonej prolaktyny (miałam dokładnie to samo i też się rozmarzyłam, ale
lekarz sprowadził mnie na ziemię)
pozdrawiam serdecznie Przeglądaj resztę odpowiedzi



Temat: dr Jarosz z Wrocławia-jakie wasze zdanie??
myślę, że warto :)
chodzę do niego od grudnia i nie zamierzam zmieniać przynajmniej na razie

zalety:
po pierwsze zaraz przy pierwszej wizycie (przy badaniu piersi) dostrzegł objawy
podwyższonej prolaktyny - wcześniej żaden gin nawet się o tym nie zająknął

po drugie - nie boi się przyznać, że czegoś nie wie, że z czymś się zetknął
pierwszy raz - tak było u mnie z czymś, co wyglądało tak jak ciąża, a z
pewnością ciążą nie było

po trzecie - nie spieszy się z badaniami inwazyjnymi

po czwarte - wciąż się dokształca. Diagnozowanie zaproponował mi dokładnie
takie, jak obowiązuje w WHO. czyli po pierwsze te sprawy, które przytrafiają
się najczęściej i najłatwiej je wykryć.

po piąte - słucha i leczenie dostosowywuje do tego, co mu się mówi. Gdy miałam
brać turinal na złuszczenie się śluzówki macicy, to powiedział mi najpierw, że
to już chyba za późno (w sensie dnia cyklu), a na moją sugestię, że moje cykle
i tak są wydłużone, zareagował prawidłowo! Moja poprzednia gin i tak zawsze
lepiej wiedziała, jaka to faza cyklu

po szóste - rozmawia i nie boi się pytań. Zlecił mi na przykład badanie
prolaktyny. No to ja oczywiście zaraz w domu w wyszukiwarkę wrzuciłam
prolaktynę i wyszło mi, że dziewczyny robią ją z obciążeniem. Przy następnej
okazji spytałam więc, dlaczego ja bez obciążenia robiłam. On spokojnie
wytłumaczył mi, że nie ma sensu robić badania z obciążeniem, bo moja prolaktyna
i tak będzie leczona.

po siódme - wychodzę od niego zawsze zdrowsza psychicznie. Ten człowiek ma w
sobie tyle ciepła i optymizmu! Dzięki niemu wierzę, że na pewno się uda

po ósme - pamięta mnie od pierwszej wizyty. Szczegóły ma oczywiście zapisane,
ale podstawowe rzeczy pamięta bez zaglądania do karty.

po dziewiąte - zawsze mam dokładnie rozpisane, co i jak brać. To drobiazg
oczywiście, ale jeden z wielu, dla których uważam, że za tą samą cenę, co u
innych lekarzy, jestem traktowana lepiej.

Wady:
piekielne kolejki. Opóźnienia oznaczają kiepską organizację.

brak intymności. Położna rozmawia z panią z recepcji głośno na temat tego, co
właśnie dzieje się w zabiegowym: "zawołaj tu męża, bo ona się kompletnie
rozkleiła" to cytat, usłyszałam to kiedyś czekając na wizytę.

Odległość. Mieszkam na dokładnie drugim końcu miasta, a Krzyki nawet do centrum
dzieli spory kawałek drogi

Ceny: wizyta to 70 złotych. Jeśli w trakcie wizyty zajdzie potrzeba
skorzystania z usg (u mnie za każdym razem) to za to się nie płaci.
Bezpłatne jest również monitorowanie owulacji.
Płatne jest, jak rozumiem, badanie usg. Czyli wtedy, kiedy konkretnie
przychodzi się w tym celu.

Badanie prolaktyny w laboratorium 22 złote. nie wiem, czy to dużo, czy nie, jak
na Wrocław. Innych nie pamiętam, prolaktynę powtarzałam

Zaleta laboratorium to fantastyczne kobiety, które pobierają krew. Ja mam
fatalne żyły i w innych miejscach zdarzyło mi się, że trzeba było kłuć raz,
drugi, trzeci i nic kiedyś w końcu pobrali mi krew z palca. Natomiast w
Dialabie raz mi się przytrafiło, że byłam kłuta dwa razy. Nigdy też po ich
pobieraniu krwi nie miałam siniaka.

Inne uwagi: nie mam bladego pojęcia, jak Jarosz radzi sobie z poważnymi
problemami. Ale na początek leczenia, do postawienia diagnozy, jest na pewno
bardzo bardzo dobry.

Któraś pisała, że wolała, jak on wypisywał recepty itede. Ja uważam to za
stratę czasu - dokładnie po to szefowie mają sekretarki, żeby nie musieli
tracić czasu na pierdoły.

Skuteczność? niestety nie wiem. Ale w poczekalni jest zawsze mnóstwo kobiet w
ciąży. To dobrze wróży, choć oczywiście nie mam najbledszego pojęcia, ile z
nich zaszło dzięki niemu. Sama znam kilka, którym Jarosz pomógł, ale to też
przrecież jeszcze o niczym nie świadczy Przeglądaj resztę odpowiedzi